To już II odsłona kampanii społecznej „Moc Komórek – Wybierajmy Potwierdzone Terapie Komórkowe”. W tej odsłonie kampanii główny nacisk został położony na perspektywę pacjenta, czyli w jaki sposób sami pacjenci definiują poprawę jakości funkcjonowania po zastosowaniu Potwierdzonej Terapii Komórkowej, która z kolei przekłada się na poprawę jakości życia, oraz jak obecnie wygląda system wsparcia pacjenta, który podjął się Potwierdzonej Terapii Komórkowej.
W ramach akcji #PajcenciMająMOCgłosu zostaną opublikowane cykliczne materiały filmowe z udziałem pacjentów, lekarzy prowadzących, a także pozostałych specjalistów, którzy na co dzień wspierają pacjentów podczas wielowymiarowej rehabilitacji.
Po mimo trwającej kolejnej fali pandemii należy pamiętać, że choroby przewlekłe, choć mówi się o nich mniej, nie zniknęły. Właśnie dlatego warto kontynuować w szerszej debacie publicznej podjęty na jesieni 2020 roku temat terapii komórkowych i umożliwić pacjentom dostęp do sprawdzonej wiedzy.
Głos pacjentów i ich perspektywa są tutaj niezbędne. Kluczowy jest także system wsparcia pacjenta, który został poddany potwierdzonej terapii komórkowej. #PacjenciMająMOCgłosu.
Terapia komórkowa nie ma na celu wyleczenia pacjenta z przewlekłej, nieuleczalnej choroby, a poprawę jakości funkcjonowania, która może się przełożyć na poprawę jakości życia. Każdy Pacjent jest inny, a stosowana terapia to bardzo indywidualna kwestia pacjenta.
To, co łączy pacjentów neurologicznych, ortopedycznych, jak i okulistycznych, którzy wzięli udział w akcji #PacjenciMająMOCgłosu, to chęć włączenia się do debaty publicznej, zabranie głosu i opowiedzenie o tym, w jaki sposób potwierdzona terapia komórkowa wpłynęła na ich życie i poprawę jego jakości, a także również na życie ich rodzin.
W ramach akcji #PacjenciMająMOCgłosu przez najbliższe tygodnie na kanale @Mockomorek na Facebooku będą publikowane materiały filmowe prezentujące wywiady z pacjentami i lekarzami prowadzącymi oraz pozostałymi specjalistami (m.in. rehabilitantami, neurologopedami, psychologami), którzy uczestniczą w procesie wsparcia pacjenta, będącego w trakcie terapii komórkowej. Dodatkowo w ramach cykli #MSCnews oraz #MSCedu będą publikowane posty o
charakterze edukacyjnym. Na kanale nie zabraknie także merytorycznych filmów poświęconych kwestiom naukowym w temacie komórek macierzystych. Wśród ekspertów zobaczymy: prof. dr hab. Krzysztofa Kałwaka z Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcego Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu; prof. zw. dr hab. n. med. Marcina Mycko z Kliniki Neurologii Collegium
Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; dr hab. n. med. Magdalenę Chrościńską-Krawczyk z Kliniki Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie; prof. dr hab. Ewę Zubę-Surmę z Pracowni Biotechnologii Komórek Macierzystych w Małopolskim Centrum Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Stanisława Maćkowiaka, prezesa Federacji Pacjentów Polskich.
Aby uzyskać jak najwięcej informacji pacjenci przez cały czas mogą korzystać z edukacyjnego portalu www.mockomorek.pl.
Organizatorem kampanii społecznej jest Instytut Komunikacji Zdrowotnej, a patronat honorowy nad kampanią objęła Federacja Pacjentów Polskich. Partnerami są: Instytut Terapii Komórkowych, RegenMed, Centrum Medyczne Klara, Life Institute oraz Polski Bank Komórek Macierzystych. Patronem medialnym jest Medexpress.
Magdalena Wróbel