To już II odsłona kampanii społecznej „Moc Komórek – Wybierajmy Potwierdzone Terapie Komórkowe”. W tej odsłonie kampanii główny nacisk został położony na perspektywę pacjenta, czyli w jaki sposób sami pacjenci definiują poprawę jakości funkcjonowania po zastosowaniu Potwierdzonej Terapii Komórkowej, która z kolei przekłada się na poprawę jakości życia, oraz jak obecnie wygląda system wsparcia pacjenta, który podjął się Potwierdzonej Terapii Komórkowej.

W ramach akcji #PajcenciMająMOCgłosu zostaną opublikowane cykliczne materiały filmowe z udziałem pacjentów, lekarzy prowadzących, a także pozostałych specjalistów, którzy na co dzień wspierają pacjentów podczas wielowymiarowej rehabilitacji.

Po mimo trwającej kolejnej fali pandemii należy pamiętać, że choroby przewlekłe, choć mówi się o nich mniej, nie zniknęły. Właśnie dlatego warto kontynuować w szerszej debacie publicznej podjęty na jesieni 2020 roku temat terapii komórkowych i umożliwić pacjentom dostęp do sprawdzonej wiedzy.

Głos pacjentów i ich perspektywa są tutaj niezbędne. Kluczowy jest także system wsparcia pacjenta, który został poddany potwierdzonej terapii komórkowej. #PacjenciMająMOCgłosu.

Terapia komórkowa nie ma na celu wyleczenia pacjenta z przewlekłej, nieuleczalnej choroby, a poprawę jakości funkcjonowania, która może się przełożyć na poprawę jakości życia. Każdy Pacjent jest inny, a stosowana terapia to bardzo indywidualna kwestia pacjenta.

To, co łączy pacjentów neurologicznych, ortopedycznych, jak i okulistycznych, którzy wzięli udział w akcji #PacjenciMająMOCgłosu, to chęć włączenia się do debaty publicznej, zabranie głosu i opowiedzenie o tym, w jaki sposób potwierdzona terapia komórkowa  wpłynęła na ich życie i poprawę jego jakości, a także również na życie ich rodzin.

W ramach akcji #PacjenciMająMOCgłosu przez najbliższe tygodnie na kanale @Mockomorek na Facebooku będą publikowane materiały filmowe prezentujące wywiady z pacjentami i lekarzami prowadzącymi oraz pozostałymi specjalistami (m.in. rehabilitantami, neurologopedami, psychologami), którzy uczestniczą w procesie wsparcia pacjenta, będącego w trakcie terapii komórkowej. Dodatkowo w ramach cykli #MSCnews oraz #MSCedu będą publikowane posty o

charakterze edukacyjnym. Na kanale nie zabraknie także merytorycznych filmów poświęconych kwestiom naukowym w temacie komórek macierzystych. Wśród ekspertów zobaczymy: prof. dr hab. Krzysztofa Kałwaka z Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcego Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu; prof. zw. dr hab. n. med. Marcina Mycko z Kliniki Neurologii Collegium

Medicum Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie; dr hab. n. med. Magdalenę Chrościńską-Krawczyk z Kliniki Neurologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie; prof. dr hab. Ewę Zubę-Surmę z Pracowni Biotechnologii Komórek Macierzystych w Małopolskim Centrum Biotechnologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Stanisława Maćkowiaka, prezesa Federacji Pacjentów Polskich.

Aby uzyskać jak najwięcej informacji pacjenci przez cały czas mogą korzystać z edukacyjnego portalu www.mockomorek.pl.

Organizatorem kampanii społecznej jest Instytut Komunikacji Zdrowotnej, a patronat honorowy nad kampanią objęła Federacja Pacjentów Polskich. Partnerami są: Instytut Terapii Komórkowych, RegenMed, Centrum Medyczne Klara, Life Institute oraz Polski Bank Komórek Macierzystych. Patronem medialnym jest Medexpress.

Magdalena Wróbel

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Kinga Nowakowska

Zmień czcionkę
instagram