Obok aktywności fizycznej, odżywianie ma ogromny wpływ na dobra kondycję organizmu w procesie starzenia. Niektóre składniki mają wyjątkowo korzystne właściwości.

Wraz z upływem lat, zmieniają się potrzeby żywieniowe i coraz wyraźniej widzimy, że odpowiednie odżywianie może w pełnym stopniu spowolnić efekty starzenia fizycznego i umysłowego.

Oto lista składników, które pomogą nam dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem:

Polifenole, czyli naturalne przeciwutleniacze występujące  w roślinach. Wpływają na dobrą pracę pamięci, hamują procesy zapalne, wspomagają kości i wnoszą wiele innych korzyści. Występują m.in. w owocach czy oliwie.

Witamina A (wątroba, marchewki, szpinak), powstrzymuje osłabienie funkcji poznawczych (pamięć, rozumowanie, koncentracja…)

Kwasy Omega 3 (tłuste ryby, oleje z orzechów i rzepaku…) – wpływają na ochronę systemu sercowo-naczyniowego oraz działają przeciw zmianom osłabiającym połączenia mózgowe.

Białka. Proteiny z mleka dbają o siłę mięśniową i możliwości fizyczne. To samo tyczy się tych występujących w mięsie, które z kolei powinno być gotowane w umiarkowanej temperaturze (70°C ), aby było lepiej trawione, a jego cenne składniki lepiej przyswajalne.

Przyjemność płynąca z jedzenia. Bardzo ważna. Niedożywienie może grozić osobom samotnym czy żyjącym w ośrodkach opieki. Wpływa na to wiele czynników (fizyczne np. problemy z połykaniem czy gryzieniem oraz psychologiczne), z którymi koniecznie należy od razu walczyć.

He’d read somewhere that a man help me with my homework anybody can try there had survived botulism poisoning and all because he’d sprinkled his food with vinegar, much to the disgust of his wife
Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Sławomira Trojanek

Redaktor naczelny portalu Tak dla zdrowia® (http://www.takdlazdrowia.pl) Z wykształcenia filolog romanista, z zamiłowania tłumacz, w wyniku prywatnych działań żona i matka. Autorka bloga o perypetiach na obczyźnie z perspektywy „Matki Polki” (http://www.blogslawki.com). Życiowo doświadczona w pracy z dziećmi (swoimi) oraz służbowo z osobami starszymi: kilka lat w roli instruktora w Klubie Seniora. Praca w redakcji jest połączeniem pasji jaką jest pisanie, z ludzką troską o innych oraz rozwijaniem swojej i innych wiedzy w zakresie zdrowego trybu życia. Tego ostatniego nie rozdziela na prywatne i zawodowe, w obu przypadkach liczą się TYLKO POZYTYWNE EMOCJE.
Zmień czcionkę
instagram