Mimo iż nie ma „magicznego” sposobu na uchronienie się przed nieprzyjemnymi dolegliwościami sezonu zimowego, spożywanie określonych produktów, może z pewnością pomóc w zapobieganiu grypie i chorobom wirusowym.

Począwszy od czarnej herbaty, po jogurt i pomarańcze, żywność ta chroni przed grypą, powszechną infekcją górnych dróg oddechowych, która może powodować poważne powikłania u osób starszych, kobiet w ciąży, niemowląt i osób z pewnymi przewlekłymi problemami zdrowotnymi, takimi jak astma.

Oto krótki przewodnik po żywności, którą musisz uwzględnić w swojej regularnej diecie, aby zapobiec grypie i przeziębieniu.

Czarna herbata

Czarna herbata z imbirem lub z dodatkiem trawy cytrynowej i innych przypraw, pomaga chronić organizm przed przeziębieniem i grypą. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Harvarda wykazały również, że osoby, które przez 2 tygodnie wypijały pięć filiżanek czarnej herbaty dziennie, miały ulepszone komórki T układu odpornościowego.

Jogurt, maślanka

Badacze odkryli, że jogurt zawiera bakterię o nazwie Lactobacillus reuteri, która zmniejsza podatność na przeziębienie. Bakterie te produkują substancje odpornościowe, które pomagają chronić organizm przed grypą i przeziębieniem.

Zielone liściaste warzywa

Warzywa takie jak szpinak, brokuły, jarmuż i kapusta są bogatym źródłem witamin, takich jak A, C i E. Te świeże warzywa sezonowe zwiększają odporność i chronią organizm przed grypą.

Czosnek

Oprócz dodawania smaku do żywności, czosnek zapewnia organizmowi wiele korzyści zdrowotnych. Jedzenie każdego ranka 3-4 ząbków surowego czosnku, zwiększa odporność i pomaga utrzymać z dala infekcje wirusowe. Jest to również bardzo skuteczny środek przeciwbakteryjny, przeciwgrzybiczny i przeciwwirusowy, który zapobiega infekcjom drobnoustrojów w organizmie.

Pomarańcze i cytryny

Owoce, takie jak pomarańcze, cytryna i limonka, są bogatym źródłem witaminy C i przeciwutleniaczy. Pomagają budować odporność organizmu, chroniąc przed sezonową grypą i infekcjami wirusowymi.

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram