Mięśnie Kegla, czyli mięśnie dna miednicy, to mięśnie łonowo – guziczne odpowiedzialne za kontrolę i podtrzymywanie dna miednicy i pęcherza. Na mięśniach dna miednicy opierają się narządy wewnętrzne, mięśnie te powinny być mocne i sprężyste. Od ich sprawności zależy szczelność pęcherza i odbytu. Nieprawidłowa ich praca w większości przypadków jest bezpośrednią przyczyną nietrzymania moczu.

Mięśnie Kegla to mięśnie odpowiadające za kontrolę i podtrzymywanie dna miednicy oraz pęcherza moczowego. Ćwiczenie tych mięśni może pomóc uniknąć problemów związanych z nietrzymaniem moczu lub rozwiązać problemy, które już zaistniały. W przypadku osób, które nie mają problemów z nietrzymaniem moczu, ćwiczenia mogą być idealna profilaktyką. Poprawiają one ponadto jakość życia seksualnego zarówno w przypadku mężczyzn jak i kobiet. Wyćwiczone mięśnie dna miednicy ułatwiają kobietom przejście porodu, zapobiegają przykrym dolegliwościom jak wypadanie pochwy czy czasowe nietrzymanie moczu po porodzie. Na problem nietrzymania moczu cierpi w Polsce ok. 30 % kobiet. Nietrzymanie moczu jest problemem globalnym w sferze zawodowej, socjalnej, seksualnej jak i również emocjonalnej.

Mięśnie Kegla – dobrze wyćwiczone mogą mieć zbawienny wpływ na niektóre sfery życia zarówno kobiecego jak i męskiego. Jeżeli chodzi o kobiety to często dotyka je wysiłkowe i spoczynkowe nietrzymanie moczu. Jest to wstydliwy problem. W wyniku nadmiernego rozluźnienia mięśni Kegla narządy znajdujące się w obrębie miednicy, w tym również pęcherz moczowy, nie są właściwie podtrzymywane i ulegają obniżeniu. Jeżeli chodzi o życie seksualne to dobrze wyćwiczone mięśnie Kegla pozwalają na większe czerpanie przyjemności z orgazmu. Biorąc pod uwagę kwestię męską to systematyczny trening mięśni Kegla nie pozwala się nadmiernie rozluźnić, co chroni mężczyzn przed problemami z oddawaniem moczu, nietrzymaniem moczu, zespołem pęcherza nadreaktywnego czy nykturią, czyli częstym oddawaniem moczu w nocy. U mężczyzn mięśnie Kegla wzmacniają i przedłużają erekcję oraz powodują, że oboje partnerów czerpie więcej przyjemności ze zbliżenia.

Warto zaznaczyć, że na początku ćwiczenia mięśni Kegla mogą sprawić trudność, aczkolwiek jeśli dojdzie się do wprawy, to ćwiczenia te można wykonywać w różnych pozycjach i przeróżnych miejscach, gdyż są one niewidoczne dla otoczenia.

Podsumowując, z regularnym ćwiczeniem mięśni Kegla wiążę się wiele zalet, zarówno w przypadku kobiet jak i mężczyzn. Trenowanie mięśni Kegla nie tylko wpływa na lepsze doznania erotyczne, ale również oddziałuje pozytywnie na zdrowie oraz poczucie komfortu.

 

Mateusz Kołowrocki

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Avatar

Kinga Nowakowska

Zmień czcionkę
instagram