Z wiekiem skóra traci elastyczność i pojawiają się zmarszczki. Jest to proces zupełnie naturalny, jednak możemy go opóźnić i zadbać o jędrność skóry własnymi dłońmi. Joga twarzy pozwala na pracę wielu mięśni mających wpływ na nasz wygląd.

Czym jest joga twarzy?

Joga twarzy to gimnastyka twarzy, która pozwala walczyć z efektami starzenia. Pobudzając do pracy liczne mięśnie, wzmacnia i przywraca jędrność skórze.

Idealnie byłoby codziennie wykonywać kilka ćwiczeń jogi twarzy, poświęcając na to około 10 minut, wieczorem po demakijażu twarzy lub rano, przed nałożeniem kremu.

Ćwiczenie ujędrniające kontur ust

  • Dwoma palcami próbujmy naciskać na kąciki ust od wewnątrz, naciskając delikatnie w kierunku na zewnątrz, jednocześnie próbując utrzymać zamknięte usta.
  • Przytrzymać kilka sekund, stopniowo wzmacniając opór.
  • Powtórzyć 10 razy.

Przed i po ćwiczeniu nałożyć balsam do ust.

Ćwiczenie rzeźbiące szyję i walczące z podwójnym podbródkiem

  • Głowa skręcona w bok i lekko uniesiona: otworzyć usta i próbować je zamknąć stawiając opór szczęką.
  • Zwiększać stopniowo opór mięśni szyi podczas kilku sekund.
  • Powtórzyć 10 razy. 

Ćwiczenie na okolice oczu

  • Zamknąć oczy, czubkami palców wskazujących dotknąć środków powiek, a kciuków pod oczami: otworzyć oczy i ponownie zamknąć. Nie powinna utworzyć się żadna fałdka ponieważ skóra jest przytrzymywana palcami. Uwaga, nie marszczyć brwi.
  • Powtórzyć 10 razy

Rozluźnienie twarzy

Każdą serię ćwiczeń możemy zakończyć automasażem twarzy

  • Najlepiej użyć olejku arganowego lub z kiełków pszenicy
  • Zacząć od czoła: umieścić czubki palców na czole i wykonywać małe, regularne koła. Przesuwać palce w stronę skroni, następnie uszu, jakbyśmy chcieli rozciągnąć czoło. Powrócić do skroni, ponowić masaż czubkami palców.
  • Masaż można powtórzyć kilka razy.

Writers relief staff says june 22, 2011 at 3 43 pm barry, thank you essay service within https://pro-essay-writer.com for your thoughtful comment
Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

strojanek

Sławomira Trojanek

Redaktor naczelny portalu Tak dla zdrowia® (http://www.takdlazdrowia.pl) Z wykształcenia filolog romanista, z zamiłowania tłumacz, w wyniku prywatnych działań żona i matka. Autorka bloga o perypetiach na obczyźnie z perspektywy „Matki Polki” (http://www.blogslawki.com). Życiowo doświadczona w pracy z dziećmi (swoimi) oraz służbowo z osobami starszymi: kilka lat w roli instruktora w Klubie Seniora. Praca w redakcji jest połączeniem pasji jaką jest pisanie, z ludzką troską o innych oraz rozwijaniem swojej i innych wiedzy w zakresie zdrowego trybu życia. Tego ostatniego nie rozdziela na prywatne i zawodowe, w obu przypadkach liczą się TYLKO POZYTYWNE EMOCJE.
Zmień czcionkę
instagram