Z biegiem lat nasz organizm zaczyna odmawiać posłuszeństwa. Zaczynają doskwierać nam różne choroby, ograniczenia ruchowe. I choć nasz mózg i samopoczucie nadal znajduje się w kwiecie wieku 20-30 lat, to nasze ciało znacznie się zmienia i powoduje ogólne ograniczenie.

By czuć się młodo i przede wszystkim zdrowo, powinniśmy być aktywni fizycznie. Nic tak na świecie nie odmładza człowieka, jak dobrze ukrwiony i dotleniony organizm. Więc dla seniorów najbardziej zalecana jest wszelka aktywność fizyczna i różnorodne ćwiczenia na świeżym powietrzu. I tu z pewnością wystarczy zwyczajny spacer. Dotleni nasz mózg, uspokoi samopoczucie, rozrusza mięśnie i sprawi, że poczujemy się młodziej. Każda aktywność fizyczna działa bardzo korzystnie na nasz organizm i wydłuża życie.

Ćwiczenia fizyczne poprawiają nastrój, zmniejszają depresję, lęk oraz stres. Również mają ogromny wpływ na jakość naszego snu. Jeśli cierpimy na bezsenność lub mamy często problem z szybkim zaśnięciem czy budzeniem się w nocy, to wystarczy w ciągu dnia trochę „zmęczyć” organizm poprzez taką aktywność. Dzięki temu zaśniemy spokojnie i prześpimy całą noc.

Ćwiczenia fizyczne również sprawiają, że więcej tlenu i składników odżywczych, dostaje się do tkanek naszego organizmu. Oznacza to, że to, co jesz, pijesz i wdychasz, jest lepiej wykorzystywane. Poza tym ruch zwiększa efektywność układu krążenia.

Aktywność fizyczna wzmacnia kości i stawy- dzieje się tak dzięki budowaniu masy mięśniowej, która je otacza i poprawia krążenie w  kostkach, kolanach i biodrach. Ruch również prowadzi do utraty wagi i wzmocnieniu kondycji.

Aktywność ruchowa zwiększa także produkcję endorfin, czyli hormonów szczęścia, które wywołują pozytywne emocje i zmniejszają odczuwanie bólu. Dlatego zdrowo jest codziennie chociażby 30 minut spacerować.

Patrycja Stańczak

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram