Zrzucenie zbędnych kilogramów dla seniora jest procesem trudnym i zwykle trwa jakiś czas. Niestety, przybranie na wadze jest zwykle łatwiejsze i znacznie szybsze.

Bardzo często oba zjawiska występują łącznie i nazywane są efektem jo-jo. Co zrobić, by go uniknąć?

Po pierwsze – nie wolno zarzucać ćwiczeń. Wydaje się, że pominięcie jednego czy dwóch treningów nie ma znaczenia, ale to nieprawda. To słodkie lenistwo może wpłynąć na wagę. Po drugie – należy dobrze pilnować rozkładu ćwiczeń, nawet podczas podróży do wnuków.

Ani przejadanie się ani niedojadanie nie jest dobre. Od pierwszego bezsprzecznie się tyje, a drugie z czasem może zaowocować napadami głodu, prowadzącymi do przejadania się i przybrania na wadze. Nie powinno się także zbyt często pić alkoholu. Zawiera puste kalorie i najzwyczajniej w świecie tuczy.

Podczas walki o utrzymanie wymarzonej wagi należy pilnować sumy spożytych kalorii. Można obliczyć zapotrzebowanie energetyczne dla zachowania konkretnej masy ciała i tego się trzymać. Od czasu do czasu można sobie pozwolić na jakieś szaleństwo dietetyczne. Należy jednak pamiętać, żeby następnego dnia więcej się ruszać.

Dobrze zadbać o właściwą masę mięśniową. Więcej mięśni oznacza zdrowsze i bardziej gibkie ciało. Aby osiągnąć jak najlepsze proporcje mięśni i tłuszczu, warto odwiedzić dietetyka i trenera.

Największymi wrogami w odchudzaniu i utrzymaniu wagi są złe nawyki, takie jak: branie dokładek, podjadanie między posiłkami, omijanie ćwiczeń, uleganie pokusom, etc. Dlatego tak ważne jest wypracowanie nowych, zdrowych nawyków. Trzeba postarać się o to, by nie stracić tego, na co się tak długo pracowało.

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram