Naukowcy z University of Bath w Wielkiej Brytanii stwierdzili, że jedzenie śniadania przed ćwiczeniami, pomaga spalać węglowodany i szybciej trawić pokarm po wysiłku fizycznym.

W badaniu wzięło udział 12 zdrowych mężczyzn, którzy zostali podzieleni na tych, którzy zjedli rano śniadanie (płatki owsiane z mlekiem), albo pozostali głodni przed godzinną jazdą na rowerku treningowym. Odstęp czasu między śniadaniem a aktywnością fizyczną, wynosił dwie godziny. W kontrolnej części eksperymentu, po śniadaniu, ochotnicy przez trzy godziny odpoczywali. Pod koniec eksperymentu badanym mierzono poziom glukozy we krwi i glikogenu w mięśniach.

Okazało się, że śniadanie sprzyja wzrostowi ilości spalanych węglowodanów, które są przechowywane w formie glikogenu w mięśniach podczas ćwiczeń. Nastąpił również spadek poziomu cukru we krwi. Ponadto,  jedzenie przed aktywnością fizyczną pomaga przyspieszyć trawienie pożywienia spożytego po wysiłku fizycznym.

Naukowcy planują kontynuować badania, aby dowiedzieć się, czy poranny posiłek ma trwały wpływ na nasz metabolizm.

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram