Być kobietą, być kobietą(…) łamać serca twardym panom… śpiewała Alicja Majewska. Na pewno wiele rozmarzonych Pań słuchając tej piosenki wyobrażało sobie, jak to jest być pewną siebie i dostawać od wielbicieli listy, róże.

Może nawet z niezadowoleniem patrzyły w lustro wytykając sobie kolejne kompleksy. Wiele z nich krytycznie patrzyło na swoją sylwetkę. Niektóre nawet zastanawiały się czy podobają się płci przeciwnej ze względu właśnie na swoją figurę. Prawda jest taka, że najpierw to my musimy spodobać się same sobie.  Jeśli jednak nasza figura nas nie satysfakcjonuje i ze względów zdrowotnych lub dla samej siebie chcemy zrzucić na wadze warto przyjrzeć się zagadnieniu trawienia. Jest to rozkład spożytego pokarmu za pomocą enzymów trawiennych.

Prawidłowe trawienie jest kluczem do dobrego samopoczucia i zgrabniejszej sylwetki. Jak je wspomagać? Warto wprowadzić do codziennej diety takie produkty jak soczewica, fasola czy groszek. Przyprawy i zioła również są naszym sprzymierzeńcem. Imbir  działa rozkurczowo, likwiduje wzdęcia oraz  ma korzystny wpływ na procesy trawienia. Jest bardzo aromatyczny, więc idealnie pasuje do zup czy ciast. Kurkuma działa ochronnie na przewód pokarmowy. Sprawdzi się jako przyprawa do marynowania mięs.

Mięta również działa wspomagająco, likwiduje uczucie przejedzenia. Można ją dodawać do deserów czy koktajli. Miętowe herbaty też działają stymulująco. Aromatyczny cynamon sprzyja prawidłowej pracy żołądka i układu pokarmowego, wspomaga też metabolizm. Można go dodawać do deserów, zimowych herbat czy też kawy! Biała kawa ze szczyptą cynamonu i miodem jest przepyszna, a ten kto nie próbował niech żałuje. Z kolei  nasiona kozieradki sprzyjają poprawie trawienia i zawierają duże ilości zdrowotnego błonnika.

Kozieradkę można dodawać do sosów, a także do pikantnych potraw. Melisa sprzyja wydzielania soków żołądkowych i żółci, dzięki czemu wspomaga nasz układ trawienny. Można ją pić w formie naparu. Usiąść wieczorem z dobrą książką w ręku i delektować się nią. Nasiona kminku sprzyjają regulacji procesów trawienia i likwidują zaparcia czy kolkę.

Kminek można dodać do potraw tłustych takich jak bigos czy mięsa. Naturalnych wspomagaczy jest naprawdę wiele i warto się nimi zainteresować. Nie muszą to być drogie tabletki reklamowane w telewizji. Z przyprawami wymienionymi wyżej można stworzyć naprawdę ciekawe dania, a także odkrywać nowe smaki. A jeśli skutkiem ubocznym ma być lepsze trawienie, a co za tym idzie- lepsza sylwetka to nie ma co się zastanawiać!

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram