Trójglicerydy należą do grupy tłuszczów prostych. W duecie z kwasami tłuszczowymi stanowią jeden z głównych materiałów energetycznych, który organizm zużywa na swoje bieżące potrzeby lub magazynuje w postaci tkanki tłuszczowej. Zbyt wysoki poziom omawianych lipidów podnosi ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

Jeśli w badaniach krwi uwidoczni się podwyższona zawartość trójglicerydów, należy wyeliminować lub ograniczyć niektóre produkty spożywcze. Należą do nich te, które charakteryzują się dużą ilością tłuszczów, cukru lub jednego i drugiego. Sprawiają one bowiem, że dochodzi do wzrostu triglicerydów.

Poniżej lista żywności, z której należy zrezygnować, jeśli poziom wyżej wymienionych lipidów jest niepokojący:

• warzywa bogate w skrobię, takie jak groszek i kukurydza (cukier)

• fasolka po bretońsku z cukrem lub wieprzowiną (cukier lub tłuszcz)

• owoce z umiarem (cukier)

• alkohol (cukier)

• puszkowane ryby w oleju (tłuszcz)

• kokos (olej, mleko, woda, etc. – tłuszcz)

• pokarmy skrobiowe, np. makaron, ziemniaki, zboża, chleb, etc. należy spożywać w umiarkowanych ilościach (cukier)

• słodkie napoje (cukier)

• miód i syrop klonowy (cukier)

• wypieki (cukier i tłuszcz)

• tłuste mięsa (tłuszcz)

• masło i margaryna (tłuszcz).

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram