Fundacja WOŚP razem z firmą Ströer Polska oraz partnerem merytorycznym – Instytutem Diabetologii, przygotowała kolejną akcję na rzecz wiedzy o cukrzycy.
Ponad 2,7 mln Polaków dotkniętych jest tą przypadłością, z czego 1 na 4 osoby powyżej 60. roku życia ma stwierdzoną cukrzyce, a według GUSu, w ponad 2 mln osób w wieku 15 lat i więcej zmaga się z tą chorobą.
Zachorowalność na cukrzycę, w ciągu ostatnich 30-40 lat, wzrosła blisko czterokrotnie. Ponad 422 mln ludzi chorych na całym świecie, z czego prawie 180 mln, nie jest świadoma swojego stanu zdrowia. Mimo iż cukrzyca typu 2 uważana dotąd była za chorobę dorosłych, od 10 lat bardzo szybko wzrasta zachorowalność na nią wśród dzieci.
Problem cukrzycy nie jest obojętny dla Fundacji WOŚP i niewątpliwie działania mające na celu wsparcie osób chorych, ale i zwrócenie uwagi na problem cukrzycy, jako choroby cywilizacyjnej, jest niewątpliwie jednym z priorytetów działań Orkiestry. Nie można przejść obojętnie wobec informacji, z których wynika, że co 5 sekund diagnozuje się cukrzycę u kolejnej osoby, a co 10 sekund ktoś umiera z powodu jej powikłań, o czym przypomnieli eksperci podczas XIX Zjazdu Naukowego Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.
Razem z firmą Ströer Polska oraz partnerem merytorycznym – Instytutem Diabetologii, Fundacja WOŚP przygotowała kolejną akcję na rzecz wiedzy o cukrzycy. Codziennie, blisko 640 tys. pasażerów podróżujących metrem będzie mogło obejrzeć specjalnie przygotowane filmy na temat cukrzycy, z których dowiedzą się między innymi, jakie są często ignorowane pierwsze objawy choroby.
Jako wyłączny dysponent powierzchni reklamowej w Warszawskim Metrze, staramy się by na ekranach pojawiały się również treści edukacyjne. Marka WOŚP ma w naszym kraju wyjątkowy status, dlatego materiały firmowane przez Fundację, automatycznie przyciągają uwagę. Współpracując z Fundacją mamy pewność, że treści o dużej wartości społecznej zostaną dostrzeżone przez pasażerów i będą wyjątkowo rzetelnie przygotowane – komentuje Andrzej Magdziak CEO Grupy Ströer w Polsce.
Ströer Polska jest, już po raz drugi przygotowała razem z nami filmy edukacyjne, publikowane na ekranach pociągów warszawskiego metra.