O tym, że warto pomagać przez cały rok, wie dobrze każdy z nas. 14 września 2017 roku, wystartowała ogólnopolska kampania Caritas Polska pod nazwą “Kromka Chleba Caritas”. Hasłem przewodnim akcji jest “Kromka chleba dla sąsiada”. Celem inicjatywy jest uwrażliwienie społeczeństwa na potrzebę dzielenia się, a także zwrócenie uwagi na potrzeby seniorów.

Według statystyk, w 2020 r. ponad 25 proc. Polaków będzie miało powyżej 60. roku życia, a jeśli trend ten gwałtownie się nie zmieni, to w 2050 r. odsetek takich osób sięgnie 40 proc. Blisko 45 proc. 60-latków i 90 proc. 80-latków deklaruje trudności z pokonywaniem schodów. Ponad dwie trzecie seniorów powyżej 60. roku życia cierpi na choroby przewlekłe i regularnie odwiedza aptekę. Do tego dochodzą niskie emerytury i samotność. Blisko połowa osób po 75. roku życia to wdowcy, a zaufanie społeczne w Polsce jest jednym z najniższych w Europie.

“Kromka chleba dla sąsiada” z jednej strony ma na celu zgromadzenie żywności, która zostanie przekazana osobom starszym, samotnym i potrzebującym, z drugiej, zbiórkę środków na pomoc dla nich, z trzeciej zaś, uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby i los samotnych osób starszych i uaktywnienie pomocy sąsiedzkiej.

19 września w prawie 800 sklepach sieci Biedronka, która jest głównym partnerem akcji, wolontariusze Caritas z 29 diecezji będą zbierali podstawowe artykuły spożywcze, które trafią do potrzebujących wsparcia seniorów.

W niedzielę 24 września na rynkach polskich miast wolontariusze będą dzielili się chlebem z przechodniami na znak swojej stałej troski o los osób potrzebujących. Podobne akcje odbędą się w parafiach, w których działają Parafialne Zespoły Caritas. W parafiach będą rozdawane zebrane wcześniej w sklepach Biedronka dary.

Wydarzenia te są wyrazem łączności z ubogimi oraz symbolem Caritas – miłości mądrej i praktycznej, rozumiejącej, że najważniejsze jest dzielenie się sercem – informuje w swoim komunikacie Caritas Polska.

Środki finansowe zebrane w licznych zbiórkach prowadzonych przez Caritas posłużą na zakup żywności zarówno dla osób indywidualnych jak i dla ośrodków pomocy Caritas zajmujących się ich dystrybucją. Środki zebrane przez Caritas Polska zostaną przeznaczone na wsparcie ubogich, potrzebujących osób starszych, pomoc żywnościową. Akcji towarzyszyć będą spoty emitowane w TVP i w Polskim Radio, artykuły w prasie oraz kampania internetowa uwrażliwiająca na sytuację i potrzeby samotnych osób starszych.

Akcję można wesprzeć wysyłając sms charytatywny pod hasłem “KROMKA” na numer 72052 (koszt 2,46 zł z VAT) lub dokonując wpłaty na konto Caritas Polska PL 77 1160 2202 0000 0000 3436 4384 – z dopiskiem “KROMKA”.

Więcej informacji o działaniach Caritas w Polsce w ramach akcji “Kromka chleba dla sąsiada”.

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Anna Borkowska

Anna Borkowska

Z dziennikarstwem związana od ponad 11 lat. Pierwsze kroki w mediach stawiała jako redaktorka popularnego portalu o tematyce rozrywkowej. Swoje doświadczenie dziennikarskie zdobywała również w portalu dla kobiet, w serwisie popularnonaukowym oraz prowadziła własny portal o tematyce informacyjnej. Współpracowała z Wirtualną Polską, gdzie pisała o zdrowiu oraz redagowała portal dla rodziców i serwis poświęcony tematyce diet i fitness. Absolwentka Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej. Obszar jej zainteresowań to nauka, zdrowie i lifestyle. W senior24h.pl pełni funkcję redaktor naczelnej. Zajmuje się tematyką zdrowia i aktywizacji społecznej seniorów. Uwielbia ludzi i rozmowy, co owocuje licznymi wywiadami.
Zmień czcionkę
instagram