Kardigany, narzutki, swetry i podkreślające figurę sukienki. Bee&Donkey jest prężnie rozwijającą się polską firmą, która stworzyła nową markę odzieży z dzianiny. Kolekcja swetrów wykonana została z dobrej jakości włóczek, z uwzględnieniem różnych typów kobiecej urody. 

Klientki mogą poczuć się w nich wyjątkowo atrakcyjnie, dzięki wskazówkom od stylisty, który radzi, jak optymalnie dobrać fason i kolor swetra do swojego typu sylwetki oraz typu kolorystycznego. 

O filozofii marki rozmawialiśmy z Agnieszką Szewczyk-Nowak.

Anna Borkowska, portal senior24h.pl: Skąd wziął się pomysł na tworzenie ubrań z dzianiny? 

Agnieszka Szewczyk-Nowak: Badając polski rynek mody zaobserwowaliśmy, że dzianiny w naszym kraju są traktowane nieco po macoszemu, odwrotnie niż w krajach Europy Zachodniej, takich jak Włochy, Francja, Niemcy, Anglia czy Dania. Tam odzież z dzianiny jest bardzo popularna i często wykorzystywana przy tworzeniu różnego rodzaju stylizacji. Postanowiliśmy więc stworzyć polską markę, która zaoferuje naszym klientkom najwyższej jakości wyroby z dzianiny, która to jest synonimem ciepła, miękkości oraz delikatności. Dzianiny dają praktycznie nieograniczone pole do popisu, jeżeli chodzi o tworzenie. Włóczki mają przeróżne składy, kolory, grubości splotów, dzięki temu można z nich wyczarowywać rzeczy, w których kobiety, bo to do nich kierujemy naszą ofertę, mogą czuć się swobodnie, komfortowo i zarazem pięknie. To jedna z naszych misji, a druga misja i myślę, że tutaj też warto o tym wspomnieć, to misja pomocy innym ludziom, a polega to na tym, że działamy jako podmiot ekonomii społecznej pod egidą Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej i zatrudniamy osoby z obszarów zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Anna Borkowska, portal senior24h.pl: W ofercie Państwa sklepu można znaleźć wiele interesujących produktów. Jak ważna jest dla Państwa jakość ubrań? 

Agnieszka Szewczyk-Nowak: Jakość jest jednym z naszych priorytetów. Przy zalewie taniej odzieży sieciówkowej o wątpliwej jakości, sztuką jest znaleźć na rynku ubrania, które są  po pierwsze modne, po drugie z bardzo wysokiej jakości włóczek (tutaj staramy się wybierać włóczki, które zawierają jak najwięcej naturalnych składników, jak np. wełna z merynosów, len, bawełna i włókno bambusowe), a po trzecie – wykonane z zachowaniem najwyższych standardów. Tworzymy nasze modele w oparciu o te trzy założenia i jak do tej pory udaje nam się to doskonale.

Anna Borkowska, portal senior24h.pl: Kto opowiada za poszczególne kolekcje? Czy za każdym razem jest to inny projektant? 

Agnieszka Szewczyk-Nowak: W firmie powstał zespół kreatywny, którego pracom mam przyjemność przewodniczyć. W jego skład wchodzą osoby zawodowo związane z modą, ale nie tylko. Podczas naszych spotkań omawiamy i dyskutujemy każdy pomysł z osobna. Końcowym efektem naszej pracy są projekty, które składają się razem na poszczególne kolekcje.


Anna Borkowska, portal senior24h.pl: Gdzie są szyte Państwa ubrania? 

Agnieszka Szewczyk-Nowak: Nasze ubrania są Made in Poland i jesteśmy z tego dumni. Projektowanie odbywa się w Polsce, produkcja również. Współpracujemy z fabrykami dziewiarskimi na południu Polski, które na nasze zlecenie produkują nasze kolekcje.

Anna Borkowska, portal senior24h.pl: Skąd czerpią Państwo inspiracje przy projektowaniu? 

Agnieszka Szewczyk-Nowak: Dla mnie osobiście wielką inspiracją jest styl, jaki promuje Ines de la Fressange, kiedyś top modelka francuska, a teraz kreatorka mody. Jest to styl na wskroś klasyczny, którego największą zaletą jest to, że jest ponadczasowy, a co za tym idzie, bardzo uniwersalny. Dzięki temu nasze modele świetnie sprawdzają się w różnych stylizacjach, począwszy od tych, które wykorzystujemy w zaciszu domowym, poprzez casualowe, skończywszy na tych oficjalnych. Wystarczy zmienić dodatki i ten sam sweter może odegrać wiele ról


Anna Borkowska, portal senior24h.pl: Na Państwa stronie nie tylko można kupić ubrania, ale też zasięgnąć porady stylisty oraz podejrzeć przygotowane przez Państwa gotowe stylizacje na różne pory roku. Uważam, że to świetny pomysł! Czy klientki chwalą sobie tego typu porady? 

Agnieszka Szewczyk-Nowak: Coraz więcej kobiet wie, jaki ma typ figury oraz jakim jest typem kolorystycznym (w dużym uproszczeniu ciepłym czy zimnym). W związku z tym, nasze klientki są bardzo zadowolone , a to dlatego, że kupując nasze ubrania mają wrażanie, że otrzymały coś, co zostało stworzone specjalnie dla nich. Śmiało mogę powiedzieć, że jak do tej pory jesteśmy jedyną firmą, która na metkach swoich ubrań zamieszcza sugestie do jakiego typu figury oraz do jakiego typu urody jest dedykowany dany model. A jeżeli zaś klientka nie wie jeszcze, jaki ma typ sylwetki, może wykonać szybki test sylwetki przygotowany przez stylistki, co zdecydowanie ułatwia klientkom podjęcie decyzji podczas zakupów i daje duży poziom zadowolenia po ich dokonaniu.

Anna Borkowska, portal senior24h.pl: Plany na najbliższą przyszłość? 

Agnieszka Szewczyk-Nowak: W najbliższym czasie planujemy wprowadzić do sprzedaży naszą najnowszą kolekcję. Dalej będziemy pracować nad procesem budowania świadomości marki Bee&Donkey wśród polskich klientek, oraz skupiać się nad rozszerzeniem dystrybucji naszych ubrań, również na rynki zagraniczne.

Zapraszamy do odwiedzenia salonu sprzedaży w Tarnowskich Górach lub do skorzystania z oferty sklepu online. 

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram