W tym roku – od stycznia do września – ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”,  przebadanych zostało 2 931 kobiet, u 207 z nich wykryto zmianę łagodną, a 48 skierowano na dalsze badania. Regularne badania są podstawą utrzymania zdrowia, dlatego Grupa Muszkieterów od 13 lat, przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché, prowadzi akcję, mającą na celu zwiększanie świadomości w zakresie profilaktyki nowotworów piersi. Jest to przykład choroby o której, pomimo trwającej pandemii COVID-19, nie powinniśmy zapominać. Zwłaszcza w październiku, który od 35 lat jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi.

Przez 9 pierwszych miesięcy tego roku mammobusy odwiedziły 32 polskie miasta w czterech województwach: dolnośląskim, lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim. Ze względu na pandemię COVID-19 badania zostały zawieszone w drugim kwartale bieżącego roku. Dotychczas w 2020 roku przebadano łącznie blisko 3 000 Polek. U 207 pacjentek wykryto zmianę łagodną, natomiast 48 kobiet otrzymało skierowanie na dodatkowe badania w ramach pogłębionej diagnostyki. Kampania „Muszkieterowie dla Polek” jest skierowana do kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, które znajdują się w grupie największego ryzyka.

Dotychczasowe wyniki kampanii „Muszkieterowie dla Polek” utwierdzają nas w przekonaniu, że nasza akcja jest bardzo istotna i realnie pomaga kobietom z całego kraju. Przez ostatnie 13 lat konsekwentnie zwiększaliśmy świadomość Polek o profilaktycznych badaniach mammograficznych. Nie inaczej jest w tym roku. Ze względu na trwającą pandemię COVID-19 musieliśmy zmodyfikować plan tegorocznej edycji kampanii. Mimo to dotarliśmy do tysięcy pacjentek, które dzięki konsultacji ze specjalistami mają szansę uniknąć dalszych komplikacji zdrowotnych. Bez względu na okoliczności profilaktyka niezmiennie pozostaje dla Muszkieterów ważnym aspektem, a udostępniając tego typu akcje chcą być ważną częścią lokalnej społeczności  mówi  Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce.

„Muszkieterowie dla Polek” to jedna z najdłużej prowadzonych przez Grupę akcji społecznych. Kampania jest realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2019 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,74 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (45. pozycja w 2020 r.) lub rankingu „1 000 największych firm w Polsce” przygotowanym przez „Gazetę Finansową” (47. miejsce w 2020 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Kliknij na wybraną ikonę poniżej aby udostępnić ten artykuł.

Redaktor Senior24h.pl Redaktor Senior24h.pl

Zmień czcionkę
instagram